Friday 24 February 2012

حقایق کثیفی که صنعت زیبایی به شما نمی گوید

این مقاله فقط وجود فلزات سنگین و خطرناک در لوازم آرایشی را برملا نموده، در حالیکه بر اساس تحقیقات منتشر شده کاملا موثق در گذشته از وجود مواد شیمیایی بسیار خطرناک مانند بسفینول ای و فتالت که باعث اختلالات هورمونی  و جنسی، سرطان و دیگر بیماری های خانمانسوز میشوند مطلع شده بودیم، البته فقط کسانی که مطالب این وبلاگ را مطالعه میکنند از این خطرات با خبر میشوند، چرا که تمامی رسانه های فارسی زبان وابسته اجازه کنکاش و بحث در این مورد را ندارند. و چون این موضوع دارای اهمیتی بسیار حیاتی است و با سلامتی جنسی و روحی جامعه مربوط میشود با ترجمه مقاله ای دیگر در صدد هشدار دادن به تمامی مردم ایران برآمدم، این موضوع نه فقط به زنان و دخترانی که برای زیبا شدن از لوازم آرایشی استفاده میکنند، بلکه به همه کسانی که در مجاورت و تماس با این مواد خطرناک قرار میگیرند مربوط میشود. مخصوصا استفاده زنان باردار از اینگونه لوازم آرایشی تاثیرات مخربی بر جنسیت و سلامتی فرزندان شان ایجاد میکند.
باز مهمتر از همه اینستکه کمپانی های معتبر برای حفظ پرستیژ و نام خود در استفاده از اینگونه مواد خطرناک با احتیاط عمل میکنند زیرا هم از طرف سازمان های دولتی و هم غیر دولتی زیر ذره بین قرار دارند، در حالیکه مارک های بی نام و نشان و عمدتا چینی که بازار ایران و کشورهای فقیر را اشباع نموده اند آزادانه و بدون هیچگونه نظارت وزارت بهداشت ملایان مشغول انتشار سرطان و اختلالات جنسی و روانی در ایران میباشند. اینجانب مدارک متعدد و مقالات بسیار معتبری را برای وزارت بهداشت ایران فرستادم تا به علت بی تفاوتی آنها نسبت به این موضوع حیاتی پی ببرم، نتیجه اینکه فقط یک ایمیل از رئیس سایت وزارت بهداشت دریافت نمودم با این مضمون که: « مواد مونث کننده یعنی چه؟» در حالیکه در زیر همان ایمیل فرستاده شده برای من لیست مواد مورد نظر که من برایشان فرستاده بودم درج شده بود و فقط کافی بود که همان اسم آن مواد را توسط گوگل سرچ کنند و به عمق فاجعه ای که میلیون ها ایرانی با آن مواجه هستند پی ببرند. برای اطلاهات بیشتر به مقالات قبلی که در این وبلاگ منتشر کرده ام رجوع کنید. و اکنون ترجمه مقاله:
 سرب در ماتیک،آرسنیک در خط چشم و کادمیوم در ریمل مژه و ابرو: حقایق کثیفی که صنعت زیبایی به شما نمی گوید
 نوشته دانسی دوماس در 12 فوریه 2012 دیلی میل

مدت زمان طولانی است که سوءظن در مورد میزان ترکیبات زهرآگین در لوازم آرایشی وجود داشته، مخصوصا با گزارش های متعددی که بطور دقیق میزان سرب در ماتیک ها را برملا نموده.
امّا عمل اضافه کردن مواد شیمیایی خطرناک و فلزات سنگین در لوازم آرایشی به ماتیک ها ختم نمی شوند.
بنا بر گزارش سایت ایماکس هلث، خط چشم ها و ساترها محتوی کادمیوم، پودرها و قرمز کننده ها حاوی نیکل، بریلیوم در برنزه کننده و سایه انداز پشت چشم و ریمل مژه و ابرو و فونداسیون ها حتّی محتوی آرسنیک میباشند.
در کیف لوازم آرایشی شما چیست؟ مقدار نگران کننده ای از سرب، کادمیوم، آرسنیک و دیگر سموم خطرناک که در لوازم آرایشی لورآل و مای بلین یافت شده اند

هرچند که، مصرف کننده ها این مواد خطرناک را در لیست مواد تشکیل دهنده که در روی بسته بندی ها نوشته می شود پیدا نخواهند کرد.
یک گزارش در 2011 معلوم نمود که فلزات سنگین بطور وسیعی در بعضی از لوازم آرایشی موجود است. به گزارش انستیتوی دفاع از محیط در مورد خطرات فلزات سنگین: خطرات فلزات سنگین پنهان در لوازم آرایشی صورت در 49 محصول آرایشی معروف و محبوب از جمله کلینیک و لورآل بررسی شد.

محققین در انتاریوی کانادا این محصولات را برای پیدا کردن وجود احتمالی آرسنیک، کادمیوم، سرب، نیکل، سلنیوم و تانیوم آنالیز نمودند، که استفاده از چهار تای آخری در لوازم آرایشی در کانادا ممنوع میباشد.
بر اساس این تحقیق  وجود همه سموم بجز جیوه در تمامی این محصولات مشاهده شد.

بطور میانگین، هر محصول محتوی چهار سم بود. در همه این موارد وجود سموم در روی بسته بندی درج نشده بود. ــ به این بهانه که اینها جزو ناخالصی ها هستند نه اینکه عمداً اضافه میشوند!!!
مخصوصا، مارک معروف کلینیک، لورآل و کاور گرل پرفکت، محتوی آرسنیک، بریلیوم، کادمیوم، نیکل، سرب و تالیوم بودند.

اثر این سموم، که بسادگی توسط پوست جذب بدن میشوند، بطور نگران کننده ای مشکلات سلامتی ایجاد میکنند، از جمله ناهنجاری های هورمونی، سرطان، ناراحتی های عصبی، از دست دادن حافظه، بی حوصلگی، اختلالات تولید مثل و رشد، ناراحتی های کلیه، سردردها، حالت تهوع، اسهال، صدمه زدن به دستگاه تنفسی، ورم های پوستی و از دست دادن موی سر.
علاوه بر این گزارش اخیر مرکز کنترل غذا و دارو در آمریکا (اف دی ای) وجود سرب در 400 ماتیک موجود در بازار را تایید نمود. بنا بر این گزارش اکثر کمپانی های محصولات آرایشی معروف و مورد احترام!، ار جمله مای بلین و لورآل، از سموم در محصولات خود استفاده میکنند در حالیکه محصول گرانتری مانند مگا میکسرز دو دلاری محتوی سرب نبود.
ماتیک مای بلین 275 برابر سالمترین ماتیک محتوی سرب بود.
در واقع، در دسامبر 2011 گزارشی دیگر معلوم نمود که میزان سرب موجود در ماتیک ها دو برابر میزان اعلام شده در گزارش قبلی بوده است.
ایماکس هاث گزارش کرد که یافته های اف دی ای بی درنگ با یک اعلامیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد اینکه کودکان و زنان باردار هرگز نباید در معرض سرب قرار گیرند دنبال شد.
سرب سم اعصاب خطرناکی ست که در طول زمان انباشته میشود. باعث مشکلات رفتاری و یادگیری میشود و از دهه هفتاد کاربرد آن در بعضی از صنایع ممنوع است، مانند رنگ های ساختمان ها.

No comments:

Post a Comment